Radványi Tibornak hívnak. Fényképész vagyok és erről, legalábbis részben, a nagymamám tehet. Ugyanis 30 évvel ezelőtt tőle kaptam életem első fényképezőgépét.
Azóta készítek képeket.

Leginkább vállalatok számára dolgozom.

Portrékat csinálok vállalatvezetőkről és beosztottakról a céges weboldalak számára és PR cikkekhez, rendezvényeket fotózom, valamint ipari helyszíneket és irodaépületeket fényképezek kívülről és belülről.

Ez a három terület más és más képességeket igényel egy fényképésztől.

Portrék készítésekor a fotósnak empatikusnak kell lennie. Tudom, hogy fényképezőgép elé ülni nem könnyű dolog. Rendszeresen a gyakorló fotómodellek és a színészek, TV-s személyiségek csinálják. Nekünk, többieknek ijesztő, de legalábbis zavarbaejtő lehet, ha az objektíven keresztül bámulnak ránk. Az én feladatom, hogy kellemes légkört teremtsek és segítsem leküzdeni a fényképezőgépem elé kerülők zavarát, szorongását.

A fényképészet komoly technikai hátteret igényel. Állványok, vakuk, fényformálók, hátterek, és így tovább. Ezeknek a dolgoknak - amelyekre még a mai digitális világban is szükség van a minőségi képek elkészítéséhez - hagyományosan a fotóstúdióban a helyük. De egy elfoglalt vállalatigazgató soha nem találna szabad órákat a naptárában arra, hogy elautózzon egy stúdióba, értékes megbeszélésidőt töltsön ott, majd visszautózzon az irodájába.
Ezért dolgoztam ki mobil munkafolyamatomat és állítottam össze a hozzá szükséges felszerelést, amellyel percek alatt fotóstúdiót varázsolok szinte bármilyen tárgyalóból, irodából, de akár folyosóból is és amelybe az igazgatónak csak pár percre kell besétálnia a fényképek elkészítésének idejére, és már térhet is vissza teendőihez.

A rendezvények általában megismételhetetlen események. Rendezvényfotózáskor fel kell készülnöm a váratlanra. Azért, hogy a váratlan események kockázatát csökkentsem, aprólékosan készítem fel felszerelésemet és készülök magam is.
Mindig legalább egy órával a történések kezdetét megelőzően érkezem a helyszínre. Ezt az egy órát ismerkedésre használom. Ismerkedem a helyszínnel, az esemény forgatókönyvével, a fényviszonyokkal valamint a szervezőkkel és a technikai emberekkel. Amennyiben erre szükség van, javaslatot teszek az előadói pódium, vagy éppen a reklám molinók elhelyezésére.

A felszerelés tekintetében rendezvényfotózáskor a kulcsszó a tartalék, mert a dokumentálandó esemény megismételhetetlen, de ami elromolhat, az el is romlik. Szükségem van tartalék fényképezőgépvázra, tartalék objektívekre, tartalék vakukra, de természetesen tartalék elemekre, akkumulátorokra és memóriakártyákra is.
A rendezvényfotózás remek bevételi forrás a felszerelésgyártók számára.

Míg portré és rendezvényfotózásnál a gyorsaságot várják el a fényképésztől, addig épületek és ipari területek fényképezésekor a türelem a fotós egyik legfontosabb erénye.
Az emberi agy sokszor találja vizuálisan érdekesnek, vagy akár szépnek a szabályos geometriai formákat, egyeneseket, köríveket, téglalapokat, háromszögeket és azok ritmikus ismétlődését egy képen. És mivel az épületekben, berendezési tárgyakban ezek általában jelen is vannak, ráadásul nem mozognak, csak meg kell találni a megfelelő nézőpontot, ahonnan lehetőleg minden, amit szeretnénk belefér az objektív látómezejébe, megvárni a jóidőt és szép fényeket, és megnyomni a gombot.
Ha mégsem fér bele minden a látómezőbe, vagy a kép egyik oldalán ilyenek a másikon pedig olyanok a fényviszonyok, akkor hívunk segítségül olyan technikákat, mint a panoráma vagy a HDR kompozíció.